Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på Friluftsliv.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Utrustning och kläder > Diskussion

Anonym
Skapat 2020-03-10 av Anonym.
Tips på enmanstält?
Hej, har ni nå tips på enmanstält? Ett bra, men behöver ej vara för vinter.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2020-03-14 av Anonym
Hillebergs Unna tänker jag köpa.
Anonym
#2. Publicerat 2020-03-19 av Anonym
Hej Henrik. Jag har varit på jakt efter ett enmanställt en tid nu och lärt mig några saker. Enmanställt brukar vara alldeles för trånga så satsa istället på ett 2mans. Fiskbenställt med öppning åt båda sidor är praktiskt när man vaknar på morgonen och upptäcker att vinden vridit sig med fullt blås mot öppning. Stönigt att justera i hård vind. Klart att vikten har betydelse men den lilla skillnad mellan 1 ell 2manställt bör man kunna bära. Det är några tips jag lärt mig på vägen. Lycka till??
Anonym
#3. Publicerat 2020-05-15 av Anonym
Har använt ett MSR Hubba 1 som har stort förtält som funkar som lounge där man kan ha packning, laga mat eller hänga med en kompis där sitthöjden är 96 cm. Sovdelen med myggnät mm är för en person. Ganska lätt ca 2kg och enkelt att sätta upp.

ingen för fjället i hård vind men rymligt och allround
Anonym
#4. Publicerat 2020-10-30 av Anonym
Ingen aning om du löst det redan men jag kör ändå. Ska du hålla dig nere på låglandet och i skog och mark funkar det mesta. Ett lågbudgettält som jag själv använt många gånger köpte jag hos XXL för 399 kr. "Campx Backpacker 1" ger mycket pang-för-pengarna. Hygglig vikt, plats för packningen i tältet och funkar bra sommartid och även i regn efter att jag tätat sömmarna med silikon. Om låg vikt däremot är viktigt finns ett lite dyrare men ändå prisvärt alternativ hos Pakklett.se 1-manstält på c:a 600 gram, "Sky 1p tarptält" och kostar c:a 1700 kr. Fast mest av allt förordar jag hammock. Har aldrig sovit så bra och bekvämt som i hammock. Men det var inte det du frågade om :)
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på Friluftsliv.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen