AlmaAlma
Ha en underbar påsk :)
Prata i megafonenPrata i megafonen
AlmaAlma
Ha en underbar påsk :)
Prata i megafonenPrata i megafonen
42 INLOGGADE NU

Forum >> Utrustning och kläder >> Debatt


Anonym

Mix av bra pris och lagom komfort(sovsäck och tjockare sovunderlag)

Hej vänner

Jag behöver en bättre sovsäck och gärna ngt skönt att ligga på! Gärna en tre säsongs för vår/sommar/höst! Jag är 162 cm och väger för mkt dvs jag har lite extra padding runt kroppen och borde kanske därför vara varm men tyvärr fryser jag i min nuvarande sovsäck. Har ni några tips på följande utmaningar utan att jag spräcker banken?!

1) sovsäck 3 säsonger för kort men rund person(kan behöva lite bredd i sovsäcken runt höfterna) men ett pris på Max 2,5 tkr och gärna inget för tungt att bära runt på. Tanken är att kunna gå på kortare turer men inte ha det för tungt när jag gör det.

2) Tyngre sidosovare! Är det xped som gäller eller kanske en Trekology UL80? Tips på bra testad madrass gärna under 1 tkr om möjligt

Ideér?

Karolina
Anonym
Hej Karolina.

En variant som jag gillar är att kombinera 2 sovsäckar och två liggunderlag beroende på förväntat väder. En lätt OMM Raid 1.0 som fungerar när det är riktigt varmt och en Sierra Designs Synthesis 35 när det är ner mot nollan. Är det kallare än så använder jag båda tillsammans. Det samma gäller liggunderlagen där ett av dom är ett som bara räcker för torson, men ger lite extra isolation när det är kallt.


/Rickard
Anonym
Tack Rickard! Jag hade inte ens tänkt på att kombinera. Ska verkligen kolla på de alternativen du nämnde.