Cille säger: Önskar alla friluftsmänniskor en trevlig dag :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
Anonym
Skapat 2021-04-27 av Anonym.
Vandring 8/5 Paradiset-Handen
Hej alla glada vandrare! :)

På Lördagen den 8/5 tänkte vi vandra På Sörmlandsleden etapp 5, Paradiset-Handen som ligger i Huddinge/Haninge kommun.
Vi samlas vid Handenterminalen utanför entren för gemensam avfärd till Paradiset.
Buss 865 avgår 10.11. Vi är tvugna att göra ett bussbyte vid Lissma skola och får vänta där några minuter på buss 709 som tar oss till Bruket. Därefter går vi ca 2km till Paradiset

För er som tar bil så samlas vi i Paradiset 11.00 men OBS detta är ingen rundslinga så kolla busstider tillbaka till Paradiset, dom går inte så ofta, annars parkerar ni vid Handen terminalen och ansluter till bussen.

Vandringen är ca 15km och vi går till största delen i skog, genom våtmarker på spångar och en o annan kulle kommer att bestigas. Vi passerar 4 st naturreservat så det bli en hel del natur, den sista delen går vi genom Rudans friluftsområde så där delar vi naturen med civilisationen.

Vi tar naturligtvis fika och lunchrast efter vägen och skulle det finnas intresse av att grilla, när vi avslutat vandringen vid Rudans friluftsområde så går det nog att ordna.

Vi tänker givetvis på avstånd och handtvätt. Beroende på hur många vi blir så delar vi upp oss i grupper på 8 och 8 enligt rekommendationer.

Ha med dryck och en rejäl matsäck, sittunderlag och eventuellt kikare för dom som gillar fåglar.
Våran fågelexpert MajjaKarin berättar mer än gärna allt hon vet om fågellivet i just detta specifika område.

Anmäl dig här i tråden eller via PM. Skriv gärna ner önskemål om du vill grilla eller ej.

Hoppas att vi ses. Med vänlig hälsning Robban o MajjaKarin

Svar på inlägg

Reza
#1. Publicerat 2021-04-27 av Reza
Va kul Robban! Synd att jag inte kan den där helgen. Det får bli nästa gång för mig :-) Ha det så kul allihopa!
Dinghyblue
#2. Publicerat 2021-04-27 av Dinghyblue
Jag kommer med bil till Paradiset. Eventuellt vänder jag efter halva sträckan och går tillbaka, eller om fler kommer med bil - då kan vi parkera i varsin ända.
Anonym
#3. Publicerat 2021-04-27 av Anonym
Jag hänger gärna med! Jag kommer också med bil så vi kan parkera i varsin ände.
Vi ses!
Anonym
#4. Publicerat 2021-04-28 av Anonym
Låter jäkligt mysigt! Jag hänger på!
Vet inte riktigt än vart jag kommer att möta upp er men åerkopplar när det närmar sig.
Anonym
#5. Publicerat 2021-04-28 av Anonym
Kul Robban o MajjaKarin.
Skulle gärna följa med men jobbar den helgen. Men kommer att göra dagturs vandringar helgen efter 13-16maj.

Mvh Tony
Anonym
#6. Publicerat 2021-05-02 av Anonym
Kul! Jag hänger gärna med! Antagligen min systerdotter Johanna också!
Ha en fin vecka!//Petra
Ellsk
#7. Publicerat 2021-05-03 av Ellsk
Jag tar med mig en vän från utbildningen som heter Pia. Vi ses!
Anonym
#8. Publicerat 2021-05-04 av Anonym
Jag möter upp er på vid starten i Paradiset kl 11
Ses på lördag allihopa!
Anonym
#9. Publicerat 2021-05-05 av Anonym
Kul!

Jag är absolut på, möter upp vid bussen, och grillar gärna efter.
Anna79
#10. Publicerat 2021-05-05 av Anna79
Jag kommer också med!
Cille säger: Önskar alla friluftsmänniskor en trevlig dag :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen