August säger: Trevlig helg, nya äventyr väntar. Ta vara på stunderna och utforska det okända :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
Fabian Ryft
Skapat 2020-02-15 av Fabian Ryft, man, 25 år, Skåne län.
Långfärdskamrat sökes
Hej,
Jag söker någon som är sugen på att göra långfärder som prövar en mentalt och fysiskt. Nästa planerade tur är sommaren 2020, då jag kommer försöka paddla hela finska kusten samt hela svenska östkusten i havskajak. Resan kommer att ta ca 70-80 dagar i relativt skyddade vatten.

Det är en viss känsla att vara på långtur och hamna i ett flow där man får se vad man egentligen klarar av. Oftast så är det ju ens egna tankar och förväntningar som begränsar vad man klarar av eller inte.

Vh, Fabian

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2020-04-04 av Anonym
Det låter ju spännande. Jag gillar mycket långturer på både kajak och cykel. Mest har jag dock paddlat i Tyskland tex floden Weser till Bremen. Egentligen ville jag gärna paddla en del av Elbe floden, där man kommer förbi vackra landskapen (tex Sächsische Schweiz —>googla) men jag vet inte hur det blir nu med Corona.
Kanske jag stannar i Sverige och hoppar på din tur. Fast inte hela vägen. Men en eller två veckor???
Var paddlar du i Skåne? Havet eller finns fina sjöar där med?

Hälsningar från Alingsås,
Judith
August säger: Trevlig helg, nya äventyr väntar. Ta vara på stunderna och utforska det okända :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen