Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på Friluftsliv.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
Anonym
Skapat 2020-07-30 av Anonym.
Vandring under 24 timmar
Utmaning!
Nästa vecka startar ett dygn där jag vandrar så mycket jag orkar/vill på naturstig, asfalt och grus. Ingen hög hastighet men målet är att nå 7 mil eller 100 000 steg.

Startar vid Skatås, Göteborg vid midnatt och går Bohusleden/Hallandsleden söderut och vänder någonstans vid Kungsbacka. Tillbaka till Skatås och tar sedan Bohusleden till Partille ToR.
sedan får vi se...
Rast/dricka/mat varje timme.
Lätt packning i ryggsäck.
Vila och sömn efter behov!

troligen ca 15-18 timmars aktiv vandring

Måndag 3/8 eller tisdag 4/8

Blev ingen resa för att bestiga Kebnekaise i år och tar en heldagsutflykt istället för att maxa ut. Kommer att undvika större backar men hoppas på lite medvind.

Kul om någon vill hänga på hela eller del av dag
har du erfarenhet och goda tips är det välkommet

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2020-07-30 av Anonym
Låter som en kul utmaning!
Betydligt svårare än att bestiga Kebnekaise. Hade bara 46000 steg tur /retur sist.
Lycka till!
Mattias86
#2. Publicerat 2020-08-01 av Mattias86
Hej, träning inför PAra Endurance Race?
Anonym
#3. Publicerat 2020-08-02 av Anonym
nej inte tänkt så men om det funkar bra kanske levlar upp packning. men 20 kg är ju lite till.
Tack Bra tips!
Mattias86
#4. Publicerat 2020-08-02 av Mattias86
7-8 mil får du väl ihop om du går gbg-kungsbacka. Vad ska du ha med dig och äta, snacks/mackor? Hoppas att det blir bättre väder än idag, går du oavsett väder?
Mattias86
#5. Publicerat 2020-08-02 av Mattias86
Förra året fick jag ihop 58 692 steg på en dag. Då gick jag Elfsborgsmarschen, start/mål Överåsvallen i Lunden och ner och förbi Amundön, vi vände vid ett cafe minns jag, ca 45 km tot då jag hade ca 2,5 km till start/hem.
Anonym
#6. Publicerat 2020-08-02 av Anonym
Kläder efter väder. Startar tisdag natt 00:00 oavsett.
har med mig tarp och hängmatta så jag kan sova en stund vid behov. Antar att efter natten är det bra med en tupplur. Tar med mest snacks och en del frystorkat, kommer inte att passera så många matställen längs vägen då jag i såfall måste gå asfalt och vill undvika det.



får väga ryggan sedan och se hur mycket det blir i packning

Intressant, hur lång tid tog Elfsborgsmarchen totalt i tid? Har sett dessa deltagare passera i Lunden varje år...
Mattias86
#7. Publicerat 2020-08-03 av Mattias86
Satsa på Göteborgsmarschen nästa år, de har tydligen bytt namn. Jag trodde allt var inställt i år men det gick tydligen i år också, dock endast 35 personer. Själv missade jag det, trodde som sagt allt var inställt i år, suck.
Anonym
#8. Publicerat 2020-08-06 av Anonym
Var en upplevelse att följa dygnet med en fantastisk fullmåne i tisdags som glimmrade över Delsjön. Var rätt annorlunda att navigera i mörker trots att man vet vägen. Allt ser annorlunda ut i mörkret och orange märkning är inte så tydligt i natten.
Fick en fin morgon med soluppgång och en härlig dag med sol och inte för varmt.
Vände vid Norra Barnsjön i Lindome efter 3,5 mil så att nå ända till Kungsbacka blir en annan gång.
Slutade totalt på 6,5 mil under dagen och är rätt nöjd med det, att gå längre sträckor i kuperad terräng är en utmaning.

Blir nog fler gånger!

Anonym
#9. Publicerat 2020-08-06 av Anonym
Bra jobbat!
6,5 mil är ju inte fy skam.
Anonym
#10. Publicerat 2020-08-30 av Anonym
Så inspirerande. Bra jobbat!
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på Friluftsliv.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen