Reddust80 säger: Godmorgon! Den här helgen blir vila för egen del, vad ska ni göra?
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Jakt och fiske > Diskussion

Lennart
Skapat 2020-12-23 av Lennart, man, 71 år, Västernorrlands län.
Kurs i binda flugor
Hej
jag är nybörjare i flugfiske och stortrivs ned det. Någon som vet om bra kurser för att lära sug binda flugor. Kan vara kurs eller internet utb. /Lennart

Svar på inlägg

Filip
#1. Publicerat 2021-02-04 av Filip
Finns mycket bra på Youtube, både svenskt och engelskt. För kurser kan du kolla med lokala fiskebutiker, de brukar ha rätt bra koll. Sportfiskarna kan även ha kurser ibland. Annars har jag hört mycket gott om Johan Klingbergs böcker och filmer. Finns säkert mycket begangade flugbindningsböcker på blocket och tradera.
Anonym
#2. Publicerat 2021-03-09 av Anonym
Finns mycket bra på youtube. the feather bender har mycket inressant. kanalgratis egen tie tv, kelly galloup, marc petitjean (om du gillar cdc). Annars brukar lokala fiskeföreningarna hålla flugbindningskvällar under vintersäsongen.
Friluffaren
#3. Publicerat 2021-08-02 av Friluffaren
Hej!

Jag rekommenderar också att kolla in youtube, finns mycket bra information för att knyta fluga.

Hittade också bra information här om flugfiske generellt. Där hittade jag tre olika sortens knutar.
Anonym
#4. Publicerat 2021-08-11 av Anonym
Hej Lennart!
På facebook finns det flera grupper som visar hur man binder och ger tips.
bland annat " vi som älskar torrfluge fiske" i arkivet finns det beskrivningar och så hur man binder.
Sedan finns det en bok som kan vara svår att få tag i men Flugbindning på mitt sätt av Lennart Bergkvist. den gäller att köpa när någon säljer.
Kolla även fiskeklibbarna där du bor eller i närheten.
/
Ronny
Reddust80 säger: Godmorgon! Den här helgen blir vila för egen del, vad ska ni göra?
Skriv Skriv här Skriv i megafonen