Anonym
Skapat 2021-02-01 av Anonym.
Bestiga Kebnekaise västra leden i sommar 21
Hej! Är det någon som vill ha sällskap med att bestiga Kebnekaise västra leden i sommar? Vore roligt om man kunde vara några stycken tjejer o killar att ha sällskap med. Inte nödvändigt att ha sällskap hela tiden hela vägen men pusha varandra till toppen. Jag tänker juli augusti.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2021-02-02 av Anonym
Hej! Låter riktigt kul. Men även om jag älskar utmaningar, gissar jag att man bör ha gjort lite mer turer än bara planmark tidigare eller? Kondisen är det nog inga bekymmer med men läste lite om rekommendationer såsom stegjärn och isyxa, då börjar man grunna på vad mer man bör ha för kunskap, innan man ger sig ut på tur utan van bestigare...
Anonym
#2. Publicerat 2021-02-03 av Anonym
Det behövs inga avancerade förkunskaper för att vandra upp för ett berg, men vältränad ska man vara. Det är ingen klättring på västra leden. Stegjärn kan vara bra om det är is på toppen men isyxa nja... man får räkna med 10-12 timmar upp o ner men jag tänkte tälta i kitteldalen så då sparar jag in 6 km vandring, då får jag 12 km vandring upp o ner. Jag tycker att det borde vara genomförbart.
Anonym
#3. Publicerat 2021-02-05 av Anonym
Det låter ju riktigt intressant som utflyktsmål i sommar. Jag är helt klart intresserad men ska se över så jag har möjlighet först...
Anonym
#4. Publicerat 2021-02-14 av Anonym
Hej! Har inte planerat min semester ännu, men är eventuellt intresserad. Kebnekaise står inte på min bucket list, men däremot att träffa trevliga människor att vandra med :-)
Anonym
#5. Publicerat 2021-02-27 av Anonym
Är det mobiltäckning på Kebnekaise?
Anonym
#6. Publicerat 2021-03-02 av Anonym
Vad jag har kunna läsa mig till så finns det men med ganska dålit täckning och gissningsvis också beroende på abonemang. De påminner därför också om att telefonen kommer dra mer batteri, då den letar bättre täckning hela tiden. Kan alltså vara värt att tänka på hur man använder den under färden.
Vorsthe
#7. Publicerat 2021-03-05 av Vorsthe
Hej, detta låter jätte intressant. Hade vart jätte trevligt att följa med :)
Anonym
#8. Publicerat 2021-03-06 av Anonym
Nu har jag tänkt efter och känt efter och kommit fram till att topptur nog inte är det som jag är ute efter. Men jag hoppas att ni får ihop ett trevligt gäng
Anonym
#9. Publicerat 2021-03-07 av Anonym
Tack, jag tänker mig att Hallon borde vara ett abonnemang som funkar bra ute i naturen.
Anonym
#10. Publicerat 2021-03-11 av Anonym
Hej, jag är mycket intresserad, var uppe på kebnekaise för 30 år sedan, har sedan dess längtat tillbaka men livet har kommit emellan, känner dock nu att det är dags igen, juli eller augusti funkar bra.
Mvh
Robert