Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på Friluftsliv.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
Anonym
Skapat 2021-03-17 av Anonym.
Friluftsvänner vandring Tyresö-Flaten runt 6 km söndag 28 mars kl 10:00
Hej alla

Friluftsvänner vandring Tyresö-Flaten runt 6 km söndag 28 mars kl 10:00 samling vid ändhållplatsen Nyfors (busshållplats).

Vandringssträcka: 6 km

Vi vandrar oavsett väder.

Ingen föranmälan, bara komma.

Glöm inte matsäck, vattenflaska

Vi tänker på Coronaavstånd och tar hänsyn till varandra. Om vi blir fler än 8 st i en grupp vandrare så får en ny grupp bildas och gå med 10 minuters mellanrum. Man får max vara 8 st i varje grupp, inte fler. Se krisinformation.se/detta-kan-handa/handelser-och-storningar/20192/myndigheterna-om-det-nya-coronaviruset/restriktioner-och-forbud

Välkomna

//Hasse (Äventyraren).

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2021-03-22 av Anonym
Vi kommer på söndag kl. 10.00 till Nyfors.

Ett förslag är att vi förlänger vandringen med en avstickare till en vacker utsiktsplats vid sjön Tyresö-Flaten. Det blir ca 4 km. extra och 10 km. totalt. Jag har gjort ett förslag på Google Maps.

https://goo.gl/maps/A2cpu6Yc7rwf9Xck8

Det blir lite mer vandring i skogen och inte så lätt att ta med barnvagn på den extra turen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Jag kan också ta med en liten hopfällbar "kamin" så kan vi göra upp en lokal eld om någon vill grilla sin medhavda mat.

Vi hoppas på fint väder på söndag.

/Arild
Anonym
#2. Publicerat 2021-03-24 av Anonym
Svar till Arild S

Skoj att ni dyker upp nu på söndag.

Jag tycker det låter bra med en extra vandring inne skogen för de som kan och vill. Vi får lyssna med de deltagare som dyker upp nu på söndag den 28 mars kl 10.00. Ja, ta med dig kaminen, jag ska försöka ta med mig korv (får lägga dem i någon låda med kylklampar)...

//Hasse
Anonym
#3. Publicerat 2021-03-25 av Anonym
OK
Kamin, tände och torrt trä är med för enkel grillning. Även en lätt grillpanna kommer med. de som vill ta med korv eller grönsaker eller annat att värma över kaminen får gärna göra det.

Jag hoppas vädret blir bra på söndag.
Ellsk
#4. Publicerat 2021-03-26 av Ellsk
Hej mina fina vänner!min hand är fortfarande för öm.. Jag kommer inte klara att köra vagnen runt. Jag hoppar nu på söndag så handen får vila. Jag hänger på nästa gång. Hoppas ni får trevligt. Kram MajjaKarin
Anonym
#5. Publicerat 2021-03-26 av Anonym
Vi hoppas få se dig nästa tillfälle MajjaKarin.
Kommer Kim med?
Anonym
#6. Publicerat 2021-03-27 av Anonym
Hej MajjaKarin

Krypa på dig med handen, det kommer bli flera gånger så det är viktigare att se till att du bli bättre genom att ta det lugnt...

Önskar dig en härlig helg.

//Hasse
Anonym
#7. Publicerat 2021-03-27 av Anonym
Hej
Det låter kul! Jag ska försöka komma.
// Ingrid
Anonym
#8. Publicerat 2021-03-27 av Anonym
Finns det någonstans att parkera? Jag tänkte åka bil...
Anonym
#9. Publicerat 2021-03-27 av Anonym
Svar till IngridN

Ja, det finns parkering.

Mvh Hasse
Anonym
#10. Publicerat 2021-03-27 av Anonym
Det kan vara bra att ta med ett litet paraply, eller i alla fall en regnsäker jacka. Det kanske kommer några droppar i morgon.

Jag packar med en liten kamin och grillpanna för de som vill grilla korv eller grönsaker. Alla tar med det de själv vill äta och dricka. Det finns några bra rastplatser längs rutten.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på Friluftsliv.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen