Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på Friluftsliv.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
Anonym
Skapat 2021-07-19 av Anonym.
Tältning med hund
Hej Kära ni
jag o min hund, vill ut på en kortare vandring med fokus på tältning. Har en mindre hund som kan gå 5-6 km max på en dag
vill du med och slå upp eget tält brevid vårat hojta! Bor i Sthlm o kan ta mig runt härifrån med tåg. Vill ut i veckan helst.
skicka gärna förslag på platser att besöka i Sthlm med omnejd som jag kan ta mig till med pendel tex. Som är ganska ostört. Tack!!

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2021-07-20 av Anonym
Jäklar vad synd att man är på Öland och sen ska till Norrland och hika. Men kommer hem i tids nog för Vaxholms övernattningen. Vi ses då! Ha det gott så länge!
Anonym
#2. Publicerat 2021-07-22 av Anonym
Sörmlandsleden etapp 12:1 går från Mölnbo station, efter ca 3km så kommer du till en fin sjö som heter Akaren. Går du runt Akaren så har du på norrasidan av sjön flera fina platser att tälta på med eldstäder, på hem vägen så går du runt sjön och efter en grusväg så kommer du till baka på sörmlandsleden mot Mölnbo.
En fin tur i blandad natur.
Vill du ha sällskap så med en utan hund så hör av dig.

Tänk på att ha hunden kopplad då det är gott om vildsvin som inte backar för en lös ensam hund, dig går dom undan för men inte en lös hund.

Mvh Hagbard.
ps vattnet i Akaren är drickbart men rekommenderar vatten renare eller att du koka vattnet för säkerhets skull.
Anonym
#3. Publicerat 2021-07-28 av Anonym
Hej Vi bor söder om stockholm. Jag har en chihuahua och en chinese crested mix och vi går cirka 1,5-2 mil /dag så vi skulle behöva gå sent då så jag har gtt av dem. Men vi kan kan tänka oss att ta en tur(dock inte denna vecka utan snarare om 2 veckor om du inte fått sällskap): Förlåt frågan me varför kan din hund bara gå 5-6 km? Är den väldigt gammal? Kan den ligga på axlarna en del av sträckan?

Vet inga så korta sträckor som är så jätte"roliga" att tälta på i närheten av pendeln (mest för att korta sträckor brukar vara så hiumla fullbelagda) den kortaste jag kan komma på som jag tycker är fin är ta tåget till Nynäshamn och gå 5:2:An mot Ösmo Själva leden är 8,5 (Som är en av de kortare sträckorna på Sörmlandsleden) dock tillkommer ju ett par kilometer från tågstationerna. Finns dock ett par rundslingor som liksom korsar leden som är i din önskade sträcka. http://www.sormlandsleden.se/vandring/rundslingor/
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på Friluftsliv.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen