Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på Friluftsliv.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
Anonym
Skapat 2021-09-22 av Anonym.
Vandring i Tyresta By, kort varsel, 22 sept 2021 kl 18:00
  • Jag är så glad att få energin tillbaka och längtan till att börja vandra igen, så detta är bara början. Fler vandringar kommer komma inom kort, men jag måste börja någonstans och denna plats i Tyresta Nationalpark passar mina tider angående mitt arbete.

  • Hällmarksslingan, 5 km. Gul markering. Vacker stig, där solens strålar hittar ner genom den glesa tallskogen. Leden är kantad av äldre stigrösen och knotiga gammeltallar. Eldrastplats vid Bylslätt.

AKTUELLT på Tyresta hemsida:

Många granar har dött efter angrepp av granbarkborre och riskerar nu att falla. Var försiktig och undvik att gå i skogen när det blåser. Gäller hela sträckan. = Notering ifrån mig: Se bra ut, ca 5 m/s och halvklart, ca +12.

Jag kommer genomföra detta, så klockan 18:15 börjar jag vandra (även om det inte kommer någon), så ingen anmälning, ni kommer om ni kan. Men det är alltid roligt att få återkoppling vilka som kommer, men det är inget krav.

Datum: 2021-09-22
Samling: 18:00 i närheten av busshållplatsen Tyresta By, Tyresta Nationalpark.
Starttid: 18:15
Plats: Tyresta Nationalpark, vid skyltentrén till lederna

***stanna hemma om du känner dig sjuk***

Glöm inte ta med mat/fika/vatten/dryck. Mvh Hasse

Svar på inlägg

Inget svar för ögonblicket.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på Friluftsliv.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen