Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på Friluftsliv.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
Anonym
Skapat 2021-12-24 av Anonym.
Friluftsvänner, vandring i Tyresta By, söndag 26 dec kl 10:15, 5 km
Hej alla friluftsvänner.

Söndagen den 26 dec 2021, samling vid busshållplatsen kl 10:00 - 10:14, Tyresta By (Tyrestavägen, ändhållplats Tyresta By). 5 km.

OBS! VIKTIGT: Tyresta Nationalpark säger: Högst 10 deltagare inkl mig själv (annars måste man söka tillstånd för fler). Meddela mig här vilka som kommer.

Vi börjar vandra kl 10:15:
  • Hällmarksslingan, 5 km. Gul markering. Vacker stig, där solens strålar hittar ner genom den glesa tallskogen. Leden är kantad av äldre stigrösen och knotiga gammeltallar. Eldrastplats vid Bylslätt.
Ta med matsäck, termos kaffe/te, varm soppa, vattenflaska, minst 1 liter vatten rekommenderas, extra kläder efter väder, så väl smorda kängor/vandringsskor.

Buss 834 ifrån Handenterminalen 09:25, framme vid Tyresta By kl 09:45 för de som vill vandra. Finns bra parkeringsplatser för bil. Bra att ha med sig är en vandringsstav/ar för att stödja sig vid branta sluttningar och kikare, lätt kamera och första förband i höger benficka (helst, men kan läggas i jackfickan också om man nu inte har benfickor). Detta för att så snabbt som möjligt kunna ge första hjälpa om någon ramlar och får blödning. Har man inte så är det inte hela världen, jag har det i min högra benficka.

Kostnadsfritt, detta är gratis att vandra.

Uteliv i coronatider
Naturen fyller många funktioner i coronatider. Här kan du promenera och vara fysiskt aktiv, finna lugn, reflektera och få återhämtning. Risken att bli smittad är dessutom mindre utomhus än inomhus. Men tänk på att hålla ett avstånd till andra. Kom inte om du känner dig dålig, har feber, förkylning.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2021-12-25 av Anonym
Kantarellen kommer till Tyresta by.
Anonym
#2. Publicerat 2021-12-25 av Anonym
Välkommen kantarellen

//Hasse
Anonym
#3. Publicerat 2021-12-26 av Anonym
Hej Kantarellen

Tack för en trevlig vandring med härlig vintersol.

//Hasse
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på Friluftsliv.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen