Prata i megafonenPrata i megafonen
50 INLOGGADE NU

Forum >> Friluftskompis, friluftsvänner och friluftssällskap >> Debatt

Anonym

Friluftsvänner, vandring i Tyresta By, lördag den 1 jan 2022 kl 11:15

Hej alla friluftsvänner.

Samling kl 11:00, lördagen den 1 januari 2022 vid busshållplatsen Tyresta By (Tyrestavägen, ändhållplats Tyresta By). Vi börjar vandra kl 11:15. En "må bra vandring".

Bysjöslingan 6,5 km (grön/vit markering). Ta med matsäck, termos kaffe/te, varm soppa, vattenflaska, minst 1 liter vatten rekommenderas, extra kläder efter väder, så väl smorda kängor/vandringsskor. Det kan vara på sina ställen halt, så broddar kan vara bra att ha med i jackan ifall det är isigt på sina håll.

Buss 834 ifrån Handenterminalen 09:25, framme vid Tyresta By kl 09:46  Finns bra parkeringsplatser för bil. Bra att ha med sig; första förband i höger benficka (helst, men kan läggas i jackfickan också om man nu inte har benfickor). Detta för att så snabbt som möjligt kunna hjälpa om någon ramlar och får blödning. Har man inte så är det inte hela världen, jag har det i min ryggsäck. Notering av anhörig med mobilnummer i sin innerficka ifall det skulle hända något med den som deltar.

Bylsjöslingan bjuder på stämningsfull granskog men också annan natur. Första delen löper längs populära Barnvagnsslingan. Den södra delen av slingan är mer avskild och naturlig men kan vara blötare. Från vägskälet mot Stensjön, mitt på slingan, kan du göra en avstickare till 1999 års brandområde.

Önskar er alla välkomna mvh Hans Gjers

Känner man sig förkyld, febrig, har hosta, stanna hemma.

Vi tänker på Coronaavstånd och tar hänsyn till varandra. Om vi blir fler än 10 st i en grupp vandrare så får en ny grupp bildas och gå med 10 minuters mellanrum. Man får max vara 10 st i varje grupp, inte fler. Se krisinformation.se/detta-kan-handa/handelser-och-storningar/20192/myndigheterna-om-det-nya-coronaviruset/restriktioner-och-forbud

Ingen har svarat på detta inlägg!