Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på Friluftsliv.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
Anonym
Skapat 2022-01-15 av Anonym.
Söker likasinnade män och kvinnor för vandring i Skaraborg/Tiveden/Västkusten
Hej!
Jag är inne på sidan främst för att söka en livskamrat av det manliga könet men jag söker även likasinnade vänner. Om jag tänker tillbaka så har det sällan funnits likasinnade vänner i min närhet som vill vandra med mig regelbundet.

Din ålder är mindre viktig när jag söker likasinnade vänner för vandring på Skarborgs berg, Djäknesundets grönblåvatten och Västkustens övärld men det är klart att vi kanske har mer gemensamt om du är mellan 42 och 70 år. Jag är 58 år fyllda och har kanske inte den stora erfarenheten av just vandring utan uppskattar det som finns i närområdet där en enkel ryggsäck (med extra kläder, mat och dryck för dagen, klassisk karta och mobil) samt bra trailskor på fötterna är tillräckligt.

Då jag har ett jobb som sköts från hemmet och bor som jag gör på Billingens sluttning i Skövde är jag oberoende av bilen och på kort sikt söker jag vandringsvänner som vill gå leder/uppleva naturen på ställen som jag enkelt kan ta mig fram til med buss eller tåg. När jag lärt känna personen så är Djäknesundet en plats (1 mil norr om Karlsborg men endast en trafikerad väg som leder dit och inga allmänna kommunikationer) en plats jag gärna vill besöka. De flesta har ju bil och jag kan ge mitt bidrag till bensinpengar men jag samåker inte med en okänd person.

Vi börjar alltså med vackra naturplatser som lätt kan nås utan bil. ja, att promenera några kilometer till en naturstig/startpunkten för vandringen är inga problem för mig eftersom jag tidigare har varit mycket aktiv inom långdistanslöpning.

Jag hoppas att någon är intresserad. Skriv svar i forumet eller via min mejl/inkorg på sidan.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2022-04-24 av Anonym
Hej
jag bor än så länge också i Skövde.
Kanske vi kan träffas och gå en runda på Trollstigen med bullar och fikarkorg
Med vänlig hälsning, Anton
Anonym
#2. Publicerat 2022-05-03 av Anonym
Trevligt med ett svar. Inlägget är gammalt då jag pausade medlemskapet. Kanske kan vi även bli några fler. För egen del brukar jag ha en liten ryggsäck då jag är ute på egen hand. Trollstigen är trevlig men det finns även rundor som kombinerar Karstorpssjön, Ryds ängar, Rydsbäcken, Ryds grottor eller Skultorps Nabbe, Simsjön och tillbaka till Skultorp (det sistnämnda inte Trollstigen) När en person svarar så blir det lättare att fler hakar på. För närvarande har säsongen för Hitta ut börjat vilket är trevligt. Jag går långpromenader med min dotter men då i en blandning av city och naturpromenad. Har deltagit i en lokal vandringsgrupp några gånger där fokus varit på naturen i närheten av Skövde. Att finna likasinnade vänner som är ute i naturen i stället för att hänga på balkongen är vad jag vill ha!
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på Friluftsliv.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen