Speycast säger: På besök i Umeå. Soligt men kallt. Blir nog fint imotgon.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
Anonym
Skapat 2023-03-06 av Anonym.
Vandring endast för kvinnor :)
Hej alla kvinnor som söker anknytning till kvinnliga naturkompisar

Jag anordnar en liten hajk till bara oss kvinnor lördag den 11. Mars till Erstaviken på Saltsjöbadens sida.

Mötesplatsen 11. Mars kl. 10:00 är busshållplatsen "Erstaviksbadet" i Saltsjöbaden.


Obs att Saltsjöbanan är avstängt och det endast går ersättningsbussar dit. Från Slussen går erstättningsbuss 26M från läge B till mötesplatsen och tar 31 minuter.

Från busshållplatsen mot Erstaviksbadet finns mycket fint natur och man kommer förbi Lundsjön, Dammsjön och många stigar bjuder in till att upptäcka. Vid Erstaviken finns det fina klippor, barr- och lövskog, sandstrand, panoramavyer och hav samt rik fågelliv och dovhjortor.
Stjärtmesen och havsörn g

Svar på inlägg

manor
#1. Publicerat 2023-03-08 av manor
Hej Ewi!
Trevligt initiativ, men kan tyvärr inte komma då jag ordnar Vårsalongen i Saltsjö-Duvnäs juste den 11 och 12 mars. Hoppas du får några med dig. Naturen är fin och det finns många stigar att gå. Vill ni gå riktigt långt går gröna spåret till Hellasgården vid Ältavägen där flera busslinjer går. 401 går till Slussen. 800 linjerna, 2 olika nummer, mellan Nacka och Tyresö.
Vägen går tll Erstaviksbadet och bort mot Erstaviks Gård.

Ha det fint!

Maria
Nornan
#2. Publicerat 2023-03-10 av Nornan
Vilket bra initiativ! Tyvärr bor jag för långt bort, men annars hade jag hakat på direkt!
Anonym
#3. Publicerat 2023-03-11 av Anonym
Det är en mycket fint förslag och är väl bekant med sträckan :-) Tyvärr blir det inte av denna gången pga inga anmälan men får ha i åtanke nästa gång.
Speycast säger: På besök i Umeå. Soligt men kallt. Blir nog fint imotgon.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen