Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på Friluftsliv.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
Knetkock
Skapat 2024-12-27 av Knetkock, man, 49 år, Stockholms län.
Sandasjön 11 januari Älta /Stockholm
Hej då jag är totalt ny i detta format av söknde av andra intressanta människor så tänkte jg föreslå en väldigt enkel och lugn tur runt Sandasjön och ett stopp vid sandakällan.

https://www.naturkartan.se/sv/nacka/sandakallan-och-sandasjon

Jag tänker att det kan vara ett sätt att se om vi är fler som är nyfikna på att hitta andra människor att göra aktiviteter med.
Lugnt,enkelt,tryggt.
Jag tar med mig en Kaffepanna och ved, enklare fika/mellis så kan vi tända en brasa vid någon av dom eldstäder som finns runt sjön. Har vi tur så är food trucken öppen för dom som är nyfikna på vad min fd chef och numera vän sysslar med.

Är det riktigt skitväder så kanske jag skjuter på det.
Runt 11? Hinner man vakna och jag åker kommunalt från Årsta så det tar en stund. Finns betal parkering.

Ta med en vän, dina barn eller husdjur om det känns bekvämt för dig. Jag lämnar hunden hemma denna gång så kan jag fokusera på er andra.
Samling vid handelsträdgården så tar vi det där ifrån. Turen runt sjön är några kilometer så inget prestationintresse eller krångel.

Hoppas vi ses /Kenneth

Svar på inlägg

EstGirl
#1. Publicerat 2024-12-27 av EstGirl
Låter intressant! Jag bokar nog in mig! Jag kanske behöver mer exact info var vi kan träffas- åker kommunalt!
Jag är ny här och jåller på att upptäcka hur detta forum fungerar... har just " ropat ut" att det vore kul med sällskap på söndag att vandra i Hellasgården! Jag har även bokst bastu kl 16.15- tänkte undersöka hur det funkar! Så vill du knalla redan nu på söndag så kontakta mig... eller hur det nu funkar....
Knetkock
#2. Publicerat 2024-12-27 av Knetkock
Hej Est Sandasjön ligger typ 2 hållplatser efter Hellas. Kul att du är nyfiken. Vi hörs närmare den 11e..Söndag är jag upptagen tyvärr. Trevlig helg/ K
Daphna
#3. Publicerat 2024-12-28 av Daphna
Hej!
Kul idé,
är upptagen den 11/1 men hänger gärna på med min hund någon annan lördag. Lite närmare Strängnäs vore bra ;).
Knetkock
#4. Publicerat 2024-12-28 av Knetkock
Hej jag skulle tycka det vore kul att se nya trakter runt omkring vårt fina Mälaren. Har ingen koll på Strängäs men om det passar min kalender så får du gärna komma med förslag. Ser ju ut som det finns en del Sörmlänningar och Uppsalabor här som medlemmar dessutom. Vad har du för hund? Själv är jag stolt/frustrerad ägare av en envis Fransk bulldog som går in på sitt 10 år i januari.

Ha en fin helg/ Kenneth
EstGirl
#5. Publicerat 2024-12-28 av EstGirl
Vi glr så!!!
ha det gott då länge!
berull
#6. Publicerat 2024-12-29 av berull
Trevligt initiativ, jag hade själv tänkt föreslå Bornsjön, men det kan vi ta en annan gång. Om inget händer så kommer jag med, tar med mig hunden. Jag åker kommunalt, vad heter busshållsplatsen?

berull/Ulla-Britt
Knetkock
#7. Publicerat 2024-12-29 av Knetkock
Hej hållplatsen heter Tenntorp. Bra då är vi i alla fall 3 som är intresserade. Vi hörs närmare den 11e. /Kenneth
Uteliv
#8. Publicerat 2024-12-30 av Uteliv
Kommer gärna, om almanackan är tom finns viljan.
/Mats
Knetkock
#9. Publicerat 2024-12-30 av Knetkock
Varmt välkommen Mats. Gott nytt år /Kenneth
Daphna
#10. Publicerat 2024-12-31 av Daphna
Hej,
bra idé, jag kollar på några ställen och återkommer.
Gulligt med en envis fransk bulldog :), jag har en envis kangalblandning, tik från Turkiet på 6 år.
Önskar dig och alla vandrare ett gott slut och en ännu bättre början!
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på Friluftsliv.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen