Logga in
Ange ditt användarnamn och lösenord:
Användarnamn
Användarnamn saknas
Lösenord
Lösenord saknas
Meny
Översikt
Sök
Megafon
Forum
Appar
Om
Bli medlem
Logga in
110 Inloggad nu
Mötesplatsen för dig som gillar friluftsliv
Logga in
Bli medlem
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på Friluftsliv.se.
Skriv
Skriv här
Skriv i megafonen
Forum
>
Skidor och vinter
> Diskussion
Skapat 2025-12-14 av
oabn
, man, 42 år, Skåne län
.
Ucparesa till Alperna ?
Finns här någon som rest med Ucpa förr? Jag rekar resa 4/4 till franska Alperna. Tex randonne eller vad man önskar prova.. hade varit kul med sällskap :)
Svara
|
Citat
|
Rapportera
|
Övervaka
Svar på inlägg
#1. Publicerat 2025-12-27 av Anonym
Haft vänner som åkt, dock några år sedan de var iaf supernöjda
Jag har funderat åka men som sagt kul med sällskap o jag är lite äldre vill jag tro men tror det är toppen 🤗
Svara
|
Citat
|
Rapportera
#2. Publicerat 2025-12-30 av
Hemmaph
Ja, jag har varit med UCPA för 20 år sedan.
De har åldersgräns (iallafall då) och om jag inte missminner mig så var det 40 eller 45 år oss svenskar.
Det jobbiga med att resan var tur/retur med dessa sovbussar och resan top ungefär ett dygn genom Europa.
Vi Skåningar har också en nackdel, bussarna kör inte på vår bro utan man måste åka färja Helsingborg-Helsingör.
De innebär extra restid som man vill slippa. Det är billigare att ta färjan för bussbolagen som kommer norrut.
Annars är det fint att komma ner till UCPA-centran, men ska veta att det är mycket fransmän där.
Skidinstruktörerna har ibland bristfällig kunskap i engelska och framsmännen är ibland inte villiga att prata engelska.
Du bor ofta i 4 rumsbäddar på centrat. Maten är fin, kom inte ihåg om det var buffé.
Är man intresserad av att åka skidor i Alperna tycker jag att du ska prova.
Det kanske passar dig utmärkt och då njuter du av turen.
Jag brukar säga 'Du gör det som passar dig bäst'
Trevlig resa
Svara
|
Citat
|
Rapportera
#3. Publicerat 2026-01-01 av Anonym
Jag har kört dessa bussar för ett par år sedan. Tvivlar på att de är sovbussar nu mer för de förbjöds när jag körde sist. Annars var alla som jag träffa både glada å nöjda med resan. Funderat på att själv åka. :)
Svara
|
Citat
|
Rapportera
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på Friluftsliv.se.
Skriv
Skriv här
Skriv i megafonen
annons
Hitta en friluftskompis
|
Vandring i naturen
|
Låt äventyret börja
|
Gemensamma upplevelser
|