K3vin
Skapat i dag kl. 18:59 av K3vin, man, 29 år, Norrbottens län.
Sällskap för fjällvandring i sommar!

Hej alla friluftsälskare!

För ungefär fyra år sedan gjorde jag min första fjällvandring och sedan dess har jag varit fast. Kanske är det kontrasten från uppväxten i de bergiga trakterna kring Sundsvall till det plattare livet i Luleå som gjort att fjällen känns lite som hemma för mig numera.

I sommar hoppas jag på fler turer och söker därför andra som vill slå följe! Jag är främst sugen på områden som Sarek, Padjelanta eller norra Norge, men är absolut öppen för andra idéer så länge det handlar om fjäll och natur i Lappland.

Tanken är några dagar upp till en vecka med tält, vandring, fina vyer och gärna någon avstickare bortom de mest trafikerade lederna. Tempo, upplägg och nivå går att anpassa, det viktigaste är att hitta trevligt sällskap som uppskattar fjällen lika mycket som jag.

Jag gillar också spontana roadtrips i närområdet och är nästan alltid på om det dyker upp något kul äventyr eller utflykt.

Så om du också går i fjällplaner i sommar och vill dela upplevelsen med någon likasinnad, hör gärna av dig 😊 Utgår från Luleå.

Svar på inlägg

Inget svar för ögonblicket.
annonsFriluftsliv Magasinet – Utflyktstips, inspiration, berättelser